profitlens.hu

Dinamikus hirdetési kreatívok: Hogyan növeld meg a kampányaid hatékonyságát?

Egyéb

A digitális hirdetési környezet folyamatosan változik – a figyelem egyre rövidebb, a reklámzaj pedig egyre nagyobb. Ebben a versenyben nem elég, ha egy hirdetés „szép”. A kreatívnak meg is kell ragadnia a figyelmet, érthetően kell kommunikálnia az üzenetet, és lehetőleg cselekvésre is kell ösztönöznie. Itt jönnek képbe a dinamikus, animált hirdetési kreatívok, amelyek az elmúlt években egyre nagyobb szerepet kaptak – és nem véletlenül.

Mi is az a dinamikus hirdetési kreatív?

A dinamikus kreatív olyan hirdetés, amely mozgó, animált elemeket tartalmaz – lehet ez egy HTML5 banner, videó alapú hirdetés, vagy animált termékkarusszel.

Ezek a hirdetések több információt képesek megjeleníteni ugyanabban az időkeretben, vizuálisan kiemelkednek, és – ami a legfontosabb – jobban teljesítenek a legtöbb mutatóban, mint statikus társaik.

Miért működik jobban?

Az emberi agy ösztönösen reagál a mozgásra. Evolúciós szinten is úgy vagyunk programozva, hogy a mozgó dolgokra azonnal figyelmet fordítunk – legyen az egy ragadozó az őserdőben vagy egy akciós ajánlat a Facebook feedben. Ez a pszichológiai alap teszi az animált kreatívokat különösen hatékonnyá az online térben.

A dinamikus hirdetések:

Akkor mostantól minden hirdetés legyen animált?

Nem feltétlenül. Fontos leszögezni, hogy nem minden esetben jobb az animáció. A cél határozza meg az eszközt. Egy letisztult statikus kreatív például hatékonyabb lehet ott, ahol gyors, egyértelmű CTA-ra van szükség, vagy ahol a márka arculata a minimalizmust képviseli.

Ugyanakkor, ha figyelemfelkeltés, termékbemutatás, vagy komplexebb üzenet átadása a cél – a dinamikus kreatívok behozhatatlan előnyben vannak.

A kihagyott lehetőségek ára

Meglepő, de a hirdetők 70-80%-a még mindig főként statikus kreatívokat használ a kampányaiban. Ennek hátterében gyakran költség- vagy kapacitásbeli korlátok állnak, esetleg az, hogy a cégen belül nincs meg a szükséges tudás vagy erőforrás az animált kreatívok gyártására.

Pedig ma már a technológia sokkal elérhetőbb:

Hogyan használd jól a dinamikus kreatívokat?

Néhány gyakorlati tipp:

Összegzés

A dinamikus hirdetési kreatív nem csodaszer – de az egyik legerősebb eszköz, ha szeretnél kitűnni a reklámzajból, hatékonyabb kampányokat futtatni, és jobb megtérülést elérni. A legtöbb hirdető még mindig lemaradásban van ezen a téren – pedig a váltás technikailag már nem kihívás, az előnyök viszont kézzelfoghatók.

Itt az ideje, hogy ne csak jelen legyél a hirdetési térben – hanem észre is vegyenek.

Szeretnél te is figyelemfelkeltő, animált hirdetési kreatívokat?

Ha úgy érzed, hogy a te vállalkozásod hirdetései is megérdemelnék, hogy kitűnjenek a tömegből, és szeretnéd hogy több figyelmet, kattintást vagy vásárlót hozzanak, szívesen segítek. Legyen szó statikus bannerekről, vagy dinamikus közösségi kreatívokról – keress bizalommal! Vedd fel velem a kapcsolatot, és beszéljünk róla, hogyan hozhatjuk mozgásba a kampányaidat.

Tag Post :
Share This :

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük